wtorek, 15 września 2015

"[...] w domu, w którym jest Ania, nie może być smutno!"



Obiecywałam sobie, że w tym roku nie zapiszę się już do żadnych terminowych zabaw... ponieważ jednak bardzo dzielnie ukończyłam (już w sierpniu!) SAL "4 pory roku", skusiłam się na "Tajemniczy SAL dla moli książkowych"







Uwielbiam Anię! Zarówno tę książkową, jak i filmową!








Wybrałam wzorek, który dość symbolicznie oddaje istotę książki... kapelusz, bez którego trudno sobie wyobrazić dziewczynkę, romantyczne kwiaty i list... Zawsze chciałam wyszyć ten motyw, więc cieszę się, że miałam okazję :)







Zapraszam na kilka szczegółów mojej pracy i... kilka książkowych cytatów (ich źródło TUTAJ):






A to właśnie jest pociechą ludzi, którzy nie są bogaci… jest tyle rzeczy, które mogą sobie wyobrazić.






Całe życie składa się tylko z powitań i pożegnań, jak mówi pani Linde (…).





Czy to nie przyjemnie wiedzieć, że jest tak dużo rzeczy, które jeszcze poznamy? To właśnie sprawia, że ja się tak cieszę życiem… Świat jest taki ciekawy… Nie byłby taki ani w połowie, gdybyśmy wszystko o wszystkim wiedzieli (…).





Dlaczego właściwie należy klękać do modlitwy? Gdybym ja szczerze pragnęła się pomodlić, wiem, co bym uczyniła. Poszłabym sama (…) na wielką, piękną łąkę albo (…) do dużego, ciemnego lasu i patrzałabym na obłoki (…), w (…) bezgraniczne niebiosa. Wtedy po prostu odczuwałabym modlitwę…





(…) im trudniej się coś zdobywa, tym większe ma się zadowolenie.





Jak to świetnie, że tyle jest na świecie rzeczy do lubienia.





Każdy poranek jest zajmujący, prawda? Nigdy nie wiemy, co nas spotka w ciągu dnia. Mamy więc tyle pola do wyobraźni.




Zawsze robi mi się smutno, gdy coś miłego się kończy. Co prawda zawsze można mieć nadzieję na coś jeszcze milszego, ale co do tego nigdy nie ma pewności.







56 komentarzy:

  1. No no super zakładka, taka nastrojowa, jak to nasza Ania była, romantyczka :) pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I tez uwielbiam Anie z Zielonego :) Do dzis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna zakładka :)
    Co do Ani to kocham tą książkę! Cała serię, bo przeczytałam wszystkie...Filmy, czy seriale na podstawie nie umywają się do książki...warto je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Też czytałam wszystkie części :) Film także jest wspaniały - ogromnie klimatyczny. Mówię oczywiście o pierwszej części, kolejne są już zbyt przekombinowane - zupełnie niepotrzebnie :(

      Usuń
  4. Śliczna zakładka i wybrałaś jedne z najpiękniejszych cytatów z tej książki. Do Ani zawsze wraca się z ogromną przyjemnością :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie to wyszyłaś.
    Ania, z jej wrażliwością, to moja ulubienica.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie uchwycony temat, od razu można się domyślić jakiej książki dotyczy... zakładka powaliła mnie, jest super... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Od dawna chciałam wyszyć ten wzór :)

      Usuń
  7. Przepiękna zakładka ;) Ja chyba muszę sobie sprawić jakąś nową ;) Albo dołączyć do jakiegoś SAL ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna zakładka, piękne myśli, do których sama chętnie wracam:) Ciekawe, jakie będzie kolejne SAL-owe zadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna interpretacja wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny wzór, choć mam wrażenie, że go gdzieś już widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo znany wzór. Parę lat temu dziewczyny go wyszywały w ramach jakiegoś SAL-u czy RR...

      Usuń
  11. Kocham "Anię z Zielonego Wzgórza". Mam nieco zniszczony egzemplarz tej książki. To się chyba nazywa "sczytanie".
    Zakładka jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mój egzemplarz też jest w takim stanie - ale tak wyglądające książki są najbardziej wartościowe!

      Usuń
  12. Śliczna zakładka ! Idealnie pasuje do Ani z Zielonego Wzgórza !

    OdpowiedzUsuń
  13. Dołączam do wielbicielek "Ani z Zielonego Wzgórza", uwielbiam tą książkę i jej bohaterkę, zaszczepiłam miłość do niej w moich córkach
    Zakładka cudna :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  14. Też się zastanawiałam nad tą zabawą ale niestety doba jest zbyt krótka ...

    Tak jak Ty uwielbiam "Anię ..." i mam wszystkie jej części zarówno w formie książki jak i filmu :).

    Wybrałaś super zakładkę do zrobienia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czas... ale na razie jakos daję radę... cierpią na tym tylko moje kolosy :(
      Dziękuję :)

      Usuń
  15. Piękna zakładka!Ostatnio przy wyszywaniu słucham audiobooka-tak mnie coś naszło na Anie.Pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna zakładka! Anię z Zielonego Wzgórza również uwielbiam ;) Chyba sobie ją zaplanuję na zimę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Na zimę? "Ania.." jest na 2-3 godziny ;)

      Usuń
  17. Śliczny haft! Też go mam na swoim koncie i jeszcze trzy inne z tej serii :)
    Do tej książki zawsze lubię wracać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super skojarzenia. Zakładka w 100% na temat.

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację. Nie może być smutno. Ta zakładeczka jest super! :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Ania to wiadomo... ;) Zawsze chciałam mieć takie Zielone Wzgórze. A zakładeczka prześliczna :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczna zakładka. Kapelusz od razu kojarzy się z Anią :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładna zakładka :) Równiutkie krzyżyki, pięknie wykonana. Pozdrawiam
    mpgoga.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa :)