środa, 21 grudnia 2016

Muzeum Wsi Opolskiej :)


Jeden z pięknych i słonecznych październikowych weekendów wykorzystaliśmy na wyjazd do Muzeum Wsi Opolskiej :)




Była to już druga moja wizyta w tym ciekawym miejscu :) Po raz pierwszy byłam tam na wycieczce z dziećmi w roku 2007 :)







"Na terenie Muzeum utworzono 9 zagród z regionu oleskiego i opolskiego. Do zwiedzania udostępnione są 24 obiekty. Zdecydowana większość obiektów prezentuje zrębową konstrukcję ścian. Dodatkowa zagroda z regionu nyskiego prezentują konstrukcję słupowo-ryglową. Ponadto na terenie Muzeum posadowione są samodzielne budynki użyteczności publicznej takie jak: kościół, szkoła, wieża, karczma oraz wolnostojące domy, kuźnia, kapliczki oraz dwa wiatraki. Poszczególne zagrody i pojedyncze budynki łączy sieć dróg i ścieżek, którymi zwiedzający mogą spacerować od obiektu do obiektu. Na terenie Muzeum nie brakuje drzew i krzewów, które odpowiednio zakomponowane dopełniają całość ekspozycji muzealnej, podkreślając jej „autentyzm” i naturalność. W obrębie zagród odtworzone zostały ogródki warzywne i kwiatowe, ogrodzone plotami żerdziowymi i sztachetowymi. Na polu uprawia się dawne rośliny, takie jak len, pasternak, proso i gryka." [źródło]

Zapraszam do obejrzenia relacji fotograficznej z jesiennej wycieczki :)
























20 komentarzy:

  1. I rozumiem,ze stąd pochodzą dwa śliczne naparstusie, które mi wysłałaś?Moja paczusia do Ciebie już gotowa, mam nadzieję, że w przedświątecznym rozgardiaszu uda mi się ją jeszcze wysłać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne miejsce. Uwielbiam wszelkie skanseny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam tam ale z przyjemnością przeczytałam post i oglądnęłam przepiękne zdjęcia:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam tam chyba raz...wiele lat temu.
    Ciągle marzę, aby znaleźć się tam w niedzielę palmową, na jarmarku.
    Chciałam kupić sobie kraszankę. Pisankę, której urodą nie dorówna żadna w Polsce.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce, nie byłam tam jeszcze, ale mam nadzieje, że będę miała okazję je zobaczyć. Piękne jesienne zdjęcia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie skanseny.Świetna wycieczka.Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Amazing!

    Have a wonderful Chiristmas and New Year :)
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna jesień, super wycieczka, zdjęcia jak zawsze wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetne miejsce, fajnie się oglądało zdjęcia. Ule super :) Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa :)