niedziela, 11 grudnia 2016

Naparstki - Sopot/PL


"Sopot (kaszb. Sopòt lub też Sopòtë, Copòtë, Copòt, niem. Zoppot) – miasto na prawach powiatu w północnej Polsce nad Zatoką Gdańską (Morze Bałtyckie), położone na Pobrzeżu Gdańskim, pomiędzy Gdańskiem i Gdynią, z którymi tworzy Trójmiasto. Jest jednym z miast aglomeracji gdańskiej. Sopot jest najmniejszym pod względem ludności miastem na prawach powiatu w Polsce.



Sopot jest kurortem nadmorskim, miastem uzdrowiskowym, po II wojnie światowej znanym z organizowanych tam od 1961 w Operze Leśnej konkursów piosenki Sopot Festival.

Miasto posiada najdłuższe w Europie molo o drewnianej konstrukcji.



Po reformie administracyjnej w 1999 Sopot w drodze wyjątku otrzymał uprawnienia miasta na prawach powiatu (przysługujące nominalnie miastom o liczbie ludności powyżej 100 tys.). Może także poszczycić się jednym z najniższych w Polsce wskaźników bezrobocia wynoszącym 4,9% (ok. 900 osób).

Wieś Opactwa Cystersów w Oliwie w województwie pomorskim w II połowie XVI wieku. [...]



Zabytki i obiekty turystyczne



Gdy odwiedzałam Sopot ostatnim razem, naparstków jeszcze nie zbierałam, więc posiadane przeze mnie okazy są prezentami:




Przy okazji chciałabym przestrzec przed błędem, który popełniłam - podczas sprzątania i porządkowania kolekcji w ubiegłym roku zafundowałam moim naparstkom kąpiel, niestety te malowane nie były zbyt dobrze utrwalone i podczas mycia i wycierania - starły się z nich rysunki :(




17 komentarzy:

  1. Uwielbiam ręcznie malowane naparstki. Ten z Krzywym Domkiem szczególnie mi się podoba :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne naparstki :)Bardzo szkoda ,że nie wytrzymały kąpieli.Moja przyjaciółka pracująca w branży pamiątkarskiej opowiadała mi o źle zabezpieczonych ,źle wypalonych albo wcale , naparstkach kubeczkach .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Sopot to piękny kurort turystyczny. Wspaniałe molo jest miejscem, które odwiedza każdy turysta.
    Fajne naparstki. To ile już liczy kolekcja?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne naparstki. W Sopocie nie byłam, ale to fajne miasto, wiem o tym. Nas jednak ciągnie do ciszy i wsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Sopocie bywałam jedynie dzięki odwiedzinom u rodziny w Gdyni.. teraz pozostały mi jednak tylko jednodniowe wypady...

      Usuń
  5. The house is fantastic!
    Beautiful photos and I like your thimbles.
    Kiss

    OdpowiedzUsuń
  6. jak miło powspominać :) Sopot to moje miasto rodzinne :D
    gratuluję pięknej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne są te grubaski:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa tysiące to dla mnie gigantyczna wielkość... Szkoda, że naparstki tak kiepsko zabezpieczone...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa :)