niedziela, 26 czerwca 2016

Naparstki - Poznań/PL


"Poznań (niem. Posen, łac. Posnania, jidysz פּױזן Pojzn) – miasto na prawach powiatu w zachodniej Polsce, położone na Pojezierzu Wielkopolskim, nad rzeką Wartą, u ujścia Cybiny. Historyczna stolica Wielkopolski, od 1999 r. siedziba władz województwa wielkopolskiego i powiatu poznańskiego.

Piąte pod względem liczby ludności miasto w Polsce (542,3 tys. mieszkańców) i ósme pod względem powierzchni (262 km²). Poznań wraz z powiatem poznańskim i gminami Oborniki, Skoki, Szamotuły i Śrem tworzy aglomerację poznańską zamieszkałą przez ok. 1 mln osób.

Miasto jest istotnym węzłem drogowym i kolejowym, funkcjonuje tu również międzynarodowy port lotniczy. Poznań jest ośrodkiem przemysłu, handlu, logistyki i turystyki. Funkcjonują tu Międzynarodowe Targi Poznańskie – największe i najstarsze centrum wystawiennicze w Polsce. Poznań to ośrodek akademicki, naukowy i kulturalny. W 26 szkołach wyższych studiuje blisko 120 tys. osób. Działają tu m.in.: opera, filharmonia, balet, teatry, kina, muzea, galerie sztuki, orkiestry i zespoły folklorystyczne.

Patronami miasta Poznania są apostołowie Piotr i Paweł, święci Kościoła katolickiego. Święto miasta jest obchodzone 29 czerwca." [źródło]

Naparstki poznańskie kupiłam podczas wizyty w tym mieście przed kilku laty - był wśród nich nawet jeden dość nietypowy - chyba pierwszy taki w moich zbiorach :)

Oto one:













27 komentarzy:

  1. Dzień dobry ranny Ptaszku!!! Pogoda daje w kość i choć bym pospała to i ja na nogach!! Kochana sprawiłaś dziś mi ogromną radość!! Obecnie mieszkam w Poznaniu i bardzo miło czytać o nim 😊 co do naparstków są przeurocze i gratuluję kolekcji!!! Pozdrawiam cieplutko ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Poznaniu byłam już kilka razy ze względu na mieszkającą w okolicach rodzinę:) Piękne miasto i naparstki mają ciekawe ;)

      Usuń
  2. Bardzo fajny zestawik.Głowa byczka bardziej pasuje mi do Hiszpanii niż do Poznania , ale pewnie producentowi wystarczyło że zwierz ma rogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucieszyło mnie przede wszystkim to, że był to pierwszy taki nietypowy naparstek w moich zbiorach :)

      Usuń
  3. Nasze polskie naparstki też są piękne!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna kolekcja. Jeżdżę do Poznania, a nic o nim nie wiem, aż mi wstyd :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Podoba m się Poznań, chociaż nie przebywam tam zbyt często :)

      Usuń
  5. Świetne okazy, a ten rogaty jaki oryginalny! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię Poznań, piękne miasto, dobry Uniwersytet.
    Naparstki ciekawe, ten ostatni bardzo oryginalny. :)
    Pozdrawiam, j.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopóki nie zaczęłam przeglądać blogów robótkowych naparstek był dla mnie tulejką z plastiku lub kawałka blachy chroniącą palec, a tutaj małe dziełka sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam w Poznaniu ale myślę, że kiedyś, to nadrobię :).

    Bardzo fajne naparstki. Najbardziej podobają mi się ten z rynkiem i oczywiście żubrowy :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna kolekcja, najbardziej podobają mi się te ceramiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W Poznaniu nie byłam ale naparstki mi się podobają, bardzo ciekawe zwłaszcza te srebrne... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana masz spora kolekcje poznanskich naparstkow. Slicznosci :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie piękne! I spora gromadka ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa :)