sobota, 13 czerwca 2015

"Polska to jest wielka rzecz (…)"


Zakończyłam omawianie literatury młodopolskiej i film Wajdy wpisał się doskonale w podsumowanie epoki. Może i gimnazjaliści nie wszystko zrozumieli, może dotrze do nich później, warto było jednak pokazać im tę ekranizację - ze względu na wspaniały klimat i ponadczasowość utworu.

źródło

A to Polska właśnie.

źródło

(…) a tu pospolitość skrzeczy.

źródło


Niech na całym świecie wojna,
byle polska wieś zaciszna,
byle polska wieś spokojna.


źródło


No, tylko my jesteśmy
tacy przyjaciele, co się nie lubią.


źródło

Polska to jest wielka rzecz (…).

źródło


Sami swoi, polska szopa,
i ja z chłopa, i wy z chłopa.


źródło

Trza być w butach na weselu.

źródło


Wyście sobie, a my sobie,
każden sobie rzepkę skrobie.


źródło

Źródło cytatów TUTAJ :)

10 komentarzy:

  1. Do klasyki literatury wracam teraz, w wieku średnim. To jesteś poloniską? Nie wiedziałam, będę bardziej uważac na stylistykę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesele Wyspiańskiego to trudny orzech do zgryzienia dla młodzieży :) mam w domu gimnazjalistę... ciężko, oj ciężko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wrócą do tego filmu po latach :)

      Usuń
  3. Warto obejrzeć, choćby dla tej całej plejady niesamowitych aktorów, którzy tam występują.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wole książkę...choć to trudny temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię książkę :) Film wspaniale oddaje jej klimat :)

      Usuń

Dziękuję za Twoje słowa :)